27 Şubat 2015 Cuma

Sağlıklı Çikolatalı Puding / Healthy Chocolate Pudding


Bade reklamlarda gördüğü çikolatalı pudingleri görüp isterim diye tutturduğunda üzülmedim - ben bunu sadece bir fırsat olarak gördüm. "Elbette tatlım" dedim gülümseyerek "ama reklamlardaki çok pis ve sağlıksız, ben sana sağlıklı olanından yaparım". Benim minik yaramaz keçime yaptığım çikolatalı puding, pudinglerin en besleyicisi sanırım. İçinde un yok, rafine şeker yok, nişasta türevleri yok, katkı maddesi yok. Yumurta veya inek sütü  alerjisi olan çocuklar için de oldukça uygun bir tarif. Bu tarifin fikri bana ait değil, kim akıl etmiş bilemiyorum ama iyi ki de etmiş. Marketlerdeki hazır pudinglerin yerini alabilecek en iyi alternatifle karşı karşıyasınız. Sıkı durun!

İçindekiler :
- 1,5 büyük boy olgunlaşmamış muz
- 1 orta boy avokado (benim avokadom çok büyüktü o yüzden 2 muz kullandım)
- 1 çorba kaşığı dolusu toz kakao
- süslemek için rendelenmiş hindistan cevizi
- 1 tatlı kaşığı bal/pekmez (ben koymadım - tamamen tercihe bağlıdır)
Yapılışı
Hepsini blenderdan geçirin, süsleyin, buzdolabında soğutun ve tadını çıkarın! Tariften iki büyük kase - 4-5 minik kase puding çıkıyor. Sütle hazırlanan hazır pudinge göre karbonhidrat oranı çok çok daha düşük. Ben Bade'ye 1 minik kase kadar veriyorum, yetiyor.


When Bade wanted that chocolate pudding she saw on TV, it did not made me sad - I only saw it as an opportunity. "Of course sweetheart" I said with a smile "but those you see on TV are very filthy and and unhealthy. I will make you a healthy one." I think the pudding I made for my mischievous little goat must be the healthiest of all puddings. It does not contain flour, refined sugar, starch or any additive. Its also suitable for children with egg and cow milk allergies. I do not own this recipe and I don't know who does, but thank goodness they thought about it. You are now facing the best alternative that can replace any ready to eat store pudding. Hold on tight!
Ingredients:
- 1,5 large raw bananas
- 1 medium avocado (My avocado was huge so I used 2 bananas)
- shredded coconuts for decoration
- 1 tspn honey/molasses(I didn't use - totally optional)
Instructions:
Blend them all, decorate, cool in the fridge and serve! This recipe makes 2 big bowls - 4-5 very small bowls of pudding. Its carb rate is much lower than instant pudding made with milk. For example I give Bade 1 very small bowl and its enough for her.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder