24 Şubat 2015 Salı

Yeni Başlayanlar için Evde Peynir Yapımı / Cheesemaking for Beginners


Kendinize bir sorun : kaynayan mis gibi taze sütün üzerinde oluşan kalın kaymak tabakasını görmeyeli ne kadar oldu? Ben küçükken, sütün üzerindeki kaymaktan nefret ettiğim için süt içmeyi reddederdim. Artık marketlerde satılan sütlerde UHT teknolojisi sağolsun(!) kaymak bile oluşmuyor. Kaynayan süt doğru düzgün köpürmüyor. Eşimin dün işten dönerken getirdiği süt yeni sağıldığı için ılık ılıktı. Birazıyla hemen kefir mayaladım. Bir kısmıyla yoğurt yaptım. Bugün ise çok sevgili Naime Çolak Işık hanımefendinin öğretici ve harika facebook grubunda yapılışını öğrendiğim peynirden yaptım. Aşırı pratik ve lezzetli. Evde peynir yapımının zor ve zahmetli göründüğünü biliyorum. Ama aslında hiç öyle değil. Ben peyniri çok taze sevdiğim için küçük miktarlarda peynir yapıyorum. Böylece tükendikçe hemen yenisini yapıyorum. Çiğ sütü sık sık bulmakta zorlanıyorsanız veya sadece daha fazla peynir yapmak istiyorsanız aşağıdaki miktarları sütünüze orantılı olarak artırabilirsiniz.

İhtiyacınız olan:
- 1 kg çiğ inek sütü
- 1 çorba kaşığı ev yapımı elma sirkesi
- 1/3 çorba kasesi kadar ev yapımı inek yoğurdu
- 1 tatlı kaşığı kaya tuzu
Yapılışı:
Sütü güzelce kaynatın, kaynadığında sirke, tuz ve yoğurdu ekleyin. Birkaç dakika karıştırın. Sütün kesildiğini, yeşilimsi suyunun ayrıştığını göreceksiniz. İşte o zaman tencereyi ateşten almalısınız.  Biraz ılınmasını bekleyin, sonra kesilmiş sütü süzgecin üzerine geçirilmiş temiz bir tülbentten süzün. Tülbenti sımsıkı sarıp kapatın ve üzerine ağırlık koyun (örneğin ben 5lt su şişesi koydum). Birkaç saat tüm suyun süzülmesini bekleyin, peyniriniz hazır. Dilimleyin, peynir dilimlerini damak tadınıza göre ayrıca kaya tuzu eklenmiş içme suyu dolu bir kavanoza koyup buzdolabında saklayın. 

Ask yourself, since when you haven't seen the thick cream on fresh delicious boiling milk? When I was a child, I used to hate milk because of that thick cream and refuse to drink it. Thanks to UHT technology(!) the store milk doesn't even have a cream on top, and it doesn't even froth properly while boiling. Yesterday evening my husband brought some milk and it was still warm because it was so fresh! With some, I made kefir. And some yoghurt. And today I made the cheese I've learnt from dear Mrs Naime Colak Isık's instructive and amazing facebook group. It's very practical and delicious. I know making homemade cheese sounds difficult but it's not! I make very small amounts because I like my cheese very fresh. This way I keep making anew as we run out. If you are having a hard time finding raw pastured milk and want to make bigger amounts, you may increase the amount of the ingredients.
What you will need:
- 1 kg raw cow milk
- 1 tblspn homemade apple vinegar
- 1/2 cup homemade cow yoghurt
- 1 tspn rock salt
Instructions:
Boil milk very well, when it does add salt, vinegar and yoghurt. Stir for a few minutes. The milk will immediately separate into curds and whey and a greenish liquid will form inside the pot. You should then remove the pot from the heat and let it cool down a minute or two. Now you can strain the mixture through a clean cheesecloth, firmly bind it and put something very heavy on top so that all the water is strained. Wait for a few hours and your cheese is ready. Slice it, put on a jar filled with rock salt added drinking water and keep in the fridge.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder