30 Nisan 2015 Perşembe

Fındıklı Çikolatalı Fudge Kek / Hazelnut Chocolate Fudge Cake


Eşimin bayıldığı başka bir tarif bu. Elbette içinde yine katkı maddesi, un veya rafine şeker yok. Tatlandırmak için hurma kullandım, ama rahatlıkla dilediğiniz kuru meyve ile değiştirebilirsiniz. Aslında bu hafta yaş pasta tarifi verecektim ama bizim küçük canavarın hastalığı bana da geçti. Boğazım şiş, burnum akıyor ve kendimi gerçekten de hiç ama hiç iyi hissetmiyorum. Hapşırıp duruyorum. Koltuğa uzanıp dinlenmek dışında hiç bir şey bana cazip gelmiyor. O yüzden ben biraz uzanayım diyorum. Görüşmek üzere!


İçindekiler:
3/4 su bardağı çiğ fındık (ben toz fındık kullandım)
2 çorba kaşığı ev yapımı kaymak
4 adet İran hurması/herhangi bir kuru meyve
2 çorba kaşığı kakao
Üzeri için
Kakao
Yapılışı:
Malzemelerin tamamını rondodan geçirin, püre kıvamına geldiğinde dikdörtgen şeklinde küçük bir kalıba bastırarak yayın. En az 4 saat dolapta bekletin. Dilimleyin, üzerini kakao ile süsleyin ve servis edin. Tariften 6 adet küçük kare kek çıkıyor.


This is another recipe my husband likes very much. Of course there are no additives, flour or refines sugar inside. I have used dates to sweeten it up but you can easily alter it with your favourite dried fruit. Actually I was going to give the recipe for a birthday cake but my little monster gave me the flu. I have a sore throat, a runny nose and I am not feeling well at all. I keep sneezing. Only lying on a couch looks tempting to me! So, I think I should lie down a little...See you soon!
Ingredients:
3/4 cup raw hazelnut kernels (I used hazelnut flour)
2 tblspns homemade double cream
4 Iran dates or sundried apricots
2 tblspns cocoa
For the topping
Cocoa

Instructions:
Pulse all ingredients until they become a smooth puree, pour and press on a rectangular mold. Keep in the fridge for at least 4 hours. Slice, top with more cocoa and serve. This recipe makes 6 small squares.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder