11 Mayıs 2015 Pazartesi

Çilekli Ihlamur Limonatası / Strawberry Linden Lemonade


Eskiden kahvaltıda kola, kola bulamazsam gazoz, onu da bulamazsam meyveli maden sodası içen biri olarak bu alışkanlıklarımın tamamen değiştiğini söylemeliyim. Kızım sağolsun. Sıcak içecekleri ise pek sevmiyorum. Çayı nadiren içerim. Kahveyi ise soğuk severim. İçecek tariflerini de boşladığımı biliyorum, bu yüzden ferahlatıcı enfes içeceklere bol bol yer vereceğim ki yaklaşan sıcak yaz günlerinde aklımız kötü şeylere kaymasın. Bu içeceği kendime anneler günü hediyesi olarak yaptım. Sıcacık güneşli balkonumda oturup keyifle yudumladım. 
İçindekiler:
1 lt kaynar su
2 avuç ıhlamur
1 limon (rendelenmiş)
5-6 adet orta boy çilek
Bal (isteğe bağlı - ben kullanmadım)
Taze nane

Yapılışı:
Ihlamuru 1 litre kaynar suda limon rendesini de ekleyip demleyin. Ilındığında iyice süzün ve çilekleri ekleyip blenderdan geçirin. Buzdolabında soğutun. Bol buz, nane yaprağı ve limon dilimleri ile servis edin. Ben üzerine ayrıca buzlukta dondurduğum bir limonun kabuğunun rendesinden ekledim.


As someone who drinks coke or soda or fruity mineral water during breakfasts I have to say my habits have completely changed. Thanks to my daughter. I am not very much into warm drinks. I rarely drink tea. I prefer my coffee cold. I know I have not been giving very much drink recipes, this is why I will create more space for refreshing delicious drinks so we won't get tempted by bad things during a hot summer. This drink was a Mother's Day gift for myself. I sat on my sunny balcony and sipped this with great pleasure.
Ingredients:
1 lt boiled water
2 handfuls of linden flowers
1 lemon (grated)
5-6 medium strawberries
Honey (optional - I haven't used)
Fresh mint leaves
Instructions:
Steep linden flowers and grated lemon in 1 lt boiled water. Strain when cooled down. Add strawberries and blend in your food processor. Put in the fridge. Serve with fresh mint leaves, lots of ice and lemon slices. I have also sprinkled some of the zest of a frozen lemon.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder